Sentimental?

Jag förstår inte riktigt vad det är med mig, jag är så himla sentimental för tillfället. Sedan ungefär en vecka tillbaka gråter jag väldigt mycket, hela tiden, utan någon specifik anledning. Har till och med behövt torka glajjorna under några av mina lektioner, det är helt sjukt. Intalar mig att det måste ha varit extra hormoner eller något i medicinerna men tror bara att det är verkligheten som hinner ifatt mig nu när resan närmar sig sitt slut. Som tur är verkar det inte bara vara jag av tjejerna som har blivit ultra sentimental just nu, men det känns helt sjukt när man börjar gråta av precis ingenting. Gråter fast man inte har något specifikt att gråta över, gråter utan att man egentligen känner sig ledsen men antar att det är verkligheten som kommer ikapp oss. Här borta lever vi i vår underbara bubbla, vi har det så himla bra och lever verkligen bara här och nu. När jag åkte från Sverige i slutet av augusti, satte jag mig på planet och bestämde mig för att släppa allt som hade hänt hemma, bestämde mig för att fokusera helt på mig själv och på min resa. Att åka på den här resan, att leva för MIG är det absolut bästa jag någonsin gjort, och jag kommer ta med mig allt det här i resten av mitt liv. Även om vi börjar känna oss klara och att det ska bli skönt och komma hem så är det ändå tillbaka till verkligheten som gäller. Vi kommer inte ha något annat val än att spräcka den här underbara bubblan för att fortsätta livet där hemma, även om vi har sagt att vi ska ta med mycket av det här livet hem. Om det är något viktigt man har lärt sig här så är det att verkligen ta vara på varje dag, ha kul och njuta mer av livet. Det finns så mycket mer i livet än jobb, skola och fredagsmys.  Jag tror att jag är ganska sentimental just nu pågrund av mitt undermedvetna som inte vet hur det kommer bli att komma hem, hur det kommer vara att plocka upp alla pusselbitar och att fortsätta fokusera på mig själv och mitt liv men vi har växt så himla mycket under den här resan. Att jag tog det här steget och slängde mig ut i världen är det bästa jag har gjort, mitt livs resa som jag alltid kommer vara så stolt över att jag gjorde. 
Johannooeee
2015-12-02 @ 08:25:17

<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0