Slutspurt!

Hello!
 
Den här helgen blev inte riktigt som planerat, den blev inte alls som jag ville men nu blev det så. Min förkylning ville inte ge med sig alls, utan har varit väldigt dålig de två senaste dagarna vilket resulterat i att jag tyvärr inte kunde gå ut igår och inte heller idag. Idag har däremot varit lite bättre än igår, då jag faktiskt somnade på book café. Började gårdagen med att skicka hem ett paket till Sverige, detta skulle vi göra på postkontoret som ligger på skolan, dvs en promenad på 15 minuter men det blev en taxi dit med Isabelle och våra väskor dels för att det är mer lockande med taxi på ca 25 spänn än att ränna med tunga väskor upp och ner, och även för att jag förmodligen inte hade överlevt första backen. Väl där fixade och donade vi tills vi tillslut fick iväg paketen, det mesta är ju ganska omständigt här så det tog ett tag. Går allt som det ska, kommer paketet till Sverige inom 3 veckor, men med tanke på att mina vykort tog 5-6 veckor att få till Sverige så är det oklart. Heja!
 
Efter posten, åt vi lunch vid plaza och satte oss sedan på book café för att plugga. Gick sådär, somnade ju som jag nämnde ovanför. Förkylningen har satt sig i hela kroppen, inkluderat ögonen. Så himla trött och slut så det blev en liten nap innan jag bestämde mig för att ge upp och gå hem vid 18. Satte på en film och fick sedan besök av Isblo, som gulligt nog hade köpt hem nypressad Kiwi Juice till mig, en favorit. Fullt med c-vitaminer. Vi tittade på filmen tillsammans innan hon gick in till sig. Även imorse kom hon in med lite Ingefära te till mig, så skönt med lite omtanke när man är sjuk. Vilken kanon granne! Kommer sakna att bo brevid henne. Vi har sedan kämpat med plugg hela dagen. Först satt vi på PV innan vi under kvällen tog en mat paus och även gick och klippte håret för första och sista gången i Korea. Behövligt i och med att vi ska på solsemester och bada i saltvatten, man vill ju helst inte komma hem som ett ristroll som sedan resulterar i att man måste klippa sig skallig. Nöjd över beslutet. Därefter satte vi oss på Uyuni och fortsatte plugga till stängning 23, och efter det gjorde jag klart det jag hade kvar på kapitlet här hemma i sängen. Idag tycker jag verkligen vi har kämpat på bra. På tisdag kväll är jag fri och helt klar med skolan och det ska bli så himla skönt!
 
Fortfarande väldigt trist att jag ligger hemma nu istället för att ränna runt på stan sista helgen i Seoul, men hoppas krya på mig tills kommande veckan då jag tänkt gå ut med en del av gänget både tisdag och onsdag, och då jävlar ska vi avsluta den här terminen på ett fantastiskt sätt! :)
 
 
Isblo hann såklart snapa min nap. Ändå ganska kul att vi alla börjat napa utan att bry oss överallt precis som koreanerna. Snacka om att vi har anammat den koreanska kulturen, och ja i situationer som denna förstår jag verkligen varför dem gör det. 
 
 
Nyklippt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0