Tomorrow I'll be free

Hej allesammans!

Lite dålig uppdatering såhär på slut-tampen men det är mycket nu. Har mina sista final exams imorgon och sen är jag fri från plugg de sista dagarna i denna underbara stad. Börjar morgonen med en presentation för att sedan skriva mitt money and banking prov senare under dagen. Det ska bli så skönt att få gjort, spenderat så många timmar för att förbereda mig inför den, och det märkliga är att även om den är förbaskat jobbig så är det den kursen som faktiskt är mest givande och tillfredställande om man kan säga så. Blir galen av den samtidigt som jag blir så otroligt stimulerad när jag väl förstår och kommer underfund med saker och ting. Det är ungefär som makroekonomi fast mer invecklat och när det väl börjar fastna och man kan se hur allt hänger ihop inom ekonomin så är det ganska häftigt. Ska bli spännande att sättas på prov imorgon, blir alltid oavsett så taggad inför prov. 

Den här dagen började med ett betygsamtal med min engelska lärare, där han inleder med att fråga vad jag tror att jag kommer få. Gissade på B/C då jag anser att det varit en riktig ploj kurs och för att jag brytt mig halvmycket om den, men jag har tydligen gjort tillräckligt för att förmodligen få A, som minst B. Härligt, det tackar man för. Inte för att det spelar någon roll då vi bara tar med oss G eller IG hem till Sverige men ändå. Efter engelskan gick jag en trip till soveunirshopen på skolan och mötte Kelly innan vi gick till banken för att byta pin på mitt koreanska bankkort.. ingen aning vad jag hade innan och kan behöva den i dagarna framöver då vi förhoppningsvis får in vår deposit på det kontot = måste dra ut och växla till filippinska pesos! Efter banken blev det apoteket en snabbis innan jag satte mig på pure för att plugga lite. 1-2 timmar efter det åkte jag och Kelly till myeongdong för lite shopping, jag köpte två tröjor a la korea style.. Mycket nöjd! Kelly köpte tre par jeans. Det var jätte bra pris på byxorna men jag har tyvärr för långa ben för korea jeans. Efter att ha kollat runt en del drog vi sedan hemåt och bokade sista hotellet för vår trip, det i Krabi. Nu är allt bokat vilket känns skönt. Det blev ytterligare lite plugg efter det innan det vart dags för sushibuffé med panggänget vilket var jätte mysigt såhär i slutet av resan. Bara 4 dagar kvar av vårt unika Korealiv vilket känns helt sjukt! 

Nu ska jag alldeles strax sova och ladda upp inför morgondagen. Eventuellt förbereda mig lite till men sen är det bara köra! 


Tjejerna!
Anna

Härligt med betyget!! :)

Johannooeee
2015-12-15 @ 12:40:22

så jäkla grym du har varit med plugget!:D och skönt att höra att du mår bättre också <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0