Finals coming up

Den här söndagen har jag spenderat endast med plugg. Satt på epitone café från 13 till 20 då jag gick och åt en snabb middag innan jag satte mig på Uyuni fram till stängning vid 23.  Så 10 timmar plugg idag, och det kommer bli mycket plugg framöver nu. Sanningen är ju den att alla finals börjar närma sig nu och tiden i Seoul börjar närma sig sitt slut. Känner mig ganska stressad inför alla finals nu, mycket inlämningar/presentationer som ska göras men framförallt är jag som vanligt oroad inför min money and banking kurs. Jag förstår verkligen inte mycket av den men det är bara kämpa på och göra det bästa av situationen iallafall och hoppas på att det går vägen helt enkelt. Det är bara kämpa på ordentligt under slutspurten nu och sen väntar solen en månad. Vi är föresten lagom trötta på skolan här, och faktiskt inte pågrund av skolarbete i sig utan bara trötta på att skolan är så fruktansvärt dålig och inte ger oss något. Den här känslan av att gå på lektioner bara för att få närvaro men inte för att man faktiskt lär sig något, det är trist och väldigt tråkigt i längden. Den enda kursen som vi faktiskt lär oss något i är ju faktiskt koreanskan, för där började vi på noll och det är dessutom den kursen som är den enda med någorlunda struktur. Det är en märklig känsla att man går i skolan här men faktiskt bara känner sig dummare av att gå dit. Tur att vi lär oss så mycket annat runt omkring skolan här borta, och får vara med om så mycket andra erfarenheter hela tiden iallafall. Det är väl därför vi är här ändå, för att vara med om massor med nytt. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0