Monday!

Hello! Idag började jag med att borsta löv 08.00. 30 minuter månd-fred klockan 08 måste jag göra detta. 3 veckor totalt, och jag är på den andra nu. Anledningen till att jag måste ''voluntärarbeta'' som dem kallar det är pågrund av vad som hände den där natten när jag tappade mig väska. Konservativa idioter är dem verkligen, menmen. Förra veckan kom det iallafall förbi en äldre dam på arbetsplatsen och kramade om mig, log och sa på halvknackig engelska att jag va ''number one, your number one''. Så söt! Vid 09 började jag sedan dagens engelska och hade ett försenat midterm som bestod i att samtala en kort stund två och två, easy peasy lemon sqeesy. Efter det var det lite boring nvc som gällde innan jag, Kelly, David och Kavi åt en trevlig lunch. Därefter gick jag, Kelly och Kavi till uyuni för att plugga. Det blev mest snack om annat tills Kavi begav sig därifrån två timmar senare men sen blev riktig produktivitet för oss. 

Vi har en rapport om vårt case på Business IT som ska in snart. 10 sidor om supply chains osv, åh ja normalt vis är inte tio sidor jobbigt men vår professor har bestämt sig för marginaler åt helvete(det vill säga att texten verkligen ska gå från i princip så långt ut på på pappret som det bara går åt alla håll och dessutom times new roman storlek 11 på det. Så det finns ganska mycket plats att fylla på varje sida helt enkelt, men vi kämpade på jätte bra idag och känner oss i princip färdiga med hela rapporten. Synd att våra tröga medlemmar inte förstår någonting och trodde att vår presentation var rapporten på 10 sidor, bra killar! Vi får ingen hjälp där inte, trist. Vi har däremot bett dem försöka skriva (det vi redan gjort) till på onsdag så får vi se om dem gör något och om dem bidrar med något. Förhoppningsvis överraskar dem oss, men troligtvis inte. Inga free-riders här inte, så ett försök måste dem iallafall göra. Så länge dem gör sitt bästa så! En presentation kvar med dem sen innan vi slipper dem och slipper den här kursen.

Vid åtta mötte vi sedan upp Isblo och Tina för middag, där vi även mötte Julia och Jenny och hade en trevlig middag. Därefter har jag och Isblo haft filmkväll i hennes rum. Mysigt, och skönt med en eton kväll. Ett tag sedan nu.


Upptäckte idag något nytt! Vi kan se Seoul tower ävem från skolan!!!


Uyuni, Kavi!



Ralp och Rudolf fick också vara med!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0