Seoul life: New people and Bukschon Village

Igår under kvällen bestämde jag och Linnea oss för att gå ut. Vi började kvällen hos mig innan vi åkte till Hongdae och thursday party där vi hängde några timmar och dessutom mötte upp en av de Björn jag träffade i Onsdags på samma ställe. Efter några timmar kom Junhee dit, en bekant till Linnea som är en internationell korean, dvs att han varit runt i världen väldigt mycket, kan engelska, tjll och med lite svenska och betér sig mer som oss. Han var jätte trevlig, och vi åkte senare över till Itaewon och en ny klubb, house ming som låg på en av bakgatorna där vi mötte upp vänner till honom. Det är det som är nice när man träffar människor som verkligen kan korea, dem visar en dem här bra ställerna man inte har någon aning om. Väl på plats var det bra musik plus dansgolv och hans vänner för härliga dem med och även dem utbytesstudenter på andra skolor så det var kul. Vi tre gick därefter och käka bästa kebaben innan vi åkte hem till honom för lite efterfest och sedan sov där. Vi vaknade upp till en fantastisk utsikt över Seoul då han bor i en liten lägenhet på ett rooftop, riktigt häftigt. Han bodde även i den äldsta delen av Seoul, så det var härligt att få chansen att se en annan del av Seoul samt få höra väldigt mycket historia om allt. Ballt! Vi åt sedan en god brunch i form av kyckling pesto macka på ett café i området kallad Fat Cat och även det var en succé innan vi begav oss hemåt. 
 
På vägen hem mötte jag Kelly och Isblo som var påväg på lite sightseeing. Dem skulle även försöka få med Tina så jag skyndade mig hem för att duscha och göra mig iordning för att sedan ta mig till Anguk och möta upp dem. Väl där besökte vi Bukschon hanok village som är en traditionell by med gamla traditionella hus och gränder. Det var väldigt fint och en mysig dag med gänget. Efteråt hittade vi ett litet mysigt korean traditional tea place där vi satte oss och blev väl omhändertagna. Vi fick dels testa på lite olika teas innan vi beställde in vad vi ville ha, jag tog ett jätte gott ginger tea som det även var kanel i, det var jätte gott och brände ordentligt i halsen. Verkligen ett mysigt litet ställe med härligt sällskap och en jätte trevlig kvinna som försåg oss med allt möjligt. 
 

En del av utsikten från rooftop-lägenheten. 
 

Sightseeing!
 

Hanok - korean traditional house
 

Hanok
 

 
Fina vyer över Seoul från Bukschon village.
 

Gänget!❤️
 

Isblo❤️
 

Kelly!❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0